czwartek, 6 stycznia 2011

Potrzeba matką i tak dalej...

Przysłowia są mądrością narodu - i bardzo dobrze! Potrzeba jest matką wynalazków - to przysłowie wydaje się być prawdziwe. Kiedy jednak głębiej się zastanowić - to nie jest tak do końca. Czy tylko potrzeba jest matką wynalazków? Jaką potrzebą kierował się Albert Einstein formułując teorię względności, w której stwierdził, że siła grawitacji wynika z lokalnej geometrii czasoprzestrzeni? Tego nie wiem. Mam jedynie nadzieję, że powyższa teoria nie miała na celu obrażania na przykład mnie, czyli absolutnego ignoranta praw fizyki i innych im podobnych. Mhm, już widzę jak zaraz dostanie mi się od Tuptusia - skądinąd fizyka z wykształcenia, a działkowca z zamiłowania:)
Moim skromnym zdaniem, o ile matką wynalazków jest potrzeba, to niekwestionowanym ich ojcem - jest lenistwo!
Gdyby jakiejś gospodyni w Stanach chciało się codziennie dwie godziny stać przy kranie i zmywać naczynia, nie byłoby zmywarki, gdyby kobietom nie ciążyło ubijanie kijankami prania, nie byłoby zapewne pralek! Dlaczego coraz częściej zakładamy w domach nowoczesne piece centralnego ogrzewania? Zwyczajnie - nie chce nam się zapieprzać z wiadrami węgla!
Mam jeszcze jedną teorię: Pieniądze posiadają jedynie leniwi ludzie! Mają tyle motywacji żeby je zarobić, jak nikt inny! Leń zarobi tyle pieniędzy, żeby inni zrobili za niego to czego on albo nie lubi robić, albo mu się zwyczajnie nie kce:)))

13 komentarzy:

Michał Bartczak pisze...

Jedynym minusem tej teorii jest fakt, iż jeszcze nie posiadam miliarda na koncie....

... ale pracuję nad tym :)

Ruda pisze...

Jak już wypracujesz, poproszę o numer tego konta:)

adamcot pisze...

Madzia,Ty to wiesz gdzie leży to sedno:)))
Ale z tego co tu czytam to Misiek na lenia nie wygląda więc może Ci się dłużyć zanim zaspokoi Twe najskrytsze pragnienia:)))

Ruda pisze...

Adasiu Kochanie, Misiek jest bardziej leniwy niż jakiekolwiek przepisy przewidują:)
A ponieważ zarabia robiąc tylko to co lubi, więc istnieją szanse, że stanie się tak jak sobie życzę:)
Zresztą wiele pragnień już zaspokoił, do niektórych nawet pieniądze nie były potrzebne:)

ewa* pisze...

Ruda, czy ktoś wymyślił (z lenistwa, oczywiście) sposób na górę wysuszonego prania, ściągniętego z suszarki? Tak mi się nie chce prasować! :)

Ruda pisze...

Oczywiście Ewuniu:) Zlec to jakiejś pani, która chętnie dorobi parę groszy, a Ty w tym czasie będziesz nic nie robić, a w przerwach odpoczywać :)

ozon pisze...

No to ten mój blog jest widać do kitu. Numeru nie dostałam a i strona mi się nie chce otworzyć:(((

Michał Bartczak pisze...

Daj im szansę - zajmuje to około 24h.

ozon pisze...

Myślisz???

ozon pisze...

Ruda, zajrzyj do Ewy na blog:)

Dorota pisze...

Może to wcale nie jest lenistwo tylko konieczna potrzeba odpoczynku? ;)

Ruda pisze...

Dorotko, odpoczywać trzeba mieć po czym;) Zaufaj mi;)

Michał Bartczak pisze...

Jak to po czym

Zawsze jest po czym odpocząć.

Na przykład teraz można odpocząć po czwartku!