poniedziałek, 24 maja 2010

Post wynikający z wkurzenia

Wszyscy jesteśmy Polakami ! Wszyscy jesteśmy patriotami ! Ciągle ostatnio słyszymy takie szumne i dumne deklaracje. A mnie to absolutnie wkurza. Jednym z elementów tak zwanej tożsamości narodowej czy patriotyzmu jest dbanie o czystość ojczystego języka moje Panie i Panowie!
Zatem zwracam się z apelem do ludzi pracujących w mediach. Błagam Was nie używajcie skrótów i zwracajcie uwagę na to co mówicie ! Panowie i Panie politycy Was także dotyczy mój apel! W żadnym razie w języku polskim nie używa się zwrotu "powiem Ci" a co jeszcze okrutniejsze "Ci powiem". Szacunek do języka i drugiej osoby wymaga zwrotu "powiem Tobie"!
Jeżeli ktoś na to nie zwróci uwagi - ja to przeżyję! Nie mogę ścierpieć jednak, kiedy jedna ze znanych prezenterek telewizyjnych, hołubiona przez dyrektora programowego jednej z komercyjnych stacji telewizyjnych, wyskakuje z tekstem (oczywiście zwracając się do współrozmówcy): "Chciałam się zapytać" ! No to "się" zapytaj głupia krowo i wróć do szkoły podstawowej, bo jak sama nazwa wskazuje, na poziomie tejże szkoły nauczają podstaw, między innymi języka ojczystego również !!!

1 komentarz:

Michał Bartczak pisze...

Oj niezbyt czystego tego języka uczą... niezbyt.